Wil jij graag Politicologie studeren aan de UvA? Houd er dan rekening mee dat de opleiding een numerus fixus (beperkte toelating van studenten) en een selectieprocedure hanteert. We hebben een video gemaakt waarin we je precies uitleggen hoe het allemaal werkt.

Hoe verloopt de selectieprocedure?

De selectie van Politicologie roept wellicht veel vragen bij je op. Wanneer moet je je aanmelden? Hoe bereid je je voor op de selectietoets? En wanneer krijg je te horen of je bent toegelaten? In deze video geeft student Joey antwoord op al jouw vragen!

Politicologie student Joey legt uit hoe de selectieprocedure voor de opleiding werkt.

Als je interesse hebt in de opleiding Politicologie, aarzel dan niet en meld je op tijd aan voor de selectie!

Na het bekijken van de video nog steeds vragen? Op de pagina over Toelating en Selectie  van de opleiding Politicologie vind je alle details over de selectieprocedure en onze contactgegevens.